Intejjjiiim leszek Mama!
Hozzászólás Kristóf Györgyi „A pro aktivitás : a titkos fegyver „ és a
„Hogyan születik az interim menedzser?” című cikkéhez (megjelent :HR portál 2012 04 02)
http://www.hrportal.hu/hr/hogyan-szuletik-a-proaktiv-interim-menedzser-20120402.html
(avagy: egy 55 éves újszülött gondolattódulásai életmódválása kapcsán)
Elmúlt két év azóta, hogy a Hammel&Hochreiter (HH) International Consulting hoz csatlakoztam... Az a hír járta a szakmában, hogy „nem kispályán” játszottam, hiszen az elmúlt 22 évet – legalábbis - országos méretű disztribúciós hálózatok megszervezésével és irányításával töltöttem és az ország legnagyobb kereskedelmi logisztikai operációjának irányítását akkor hagytam ott amikor annak kulcsmutatóit referenciaként nemzetközi benchmarkok kialakításához is figyelembe vették.
Mi alapján és miért dönt valaki a karriere csúcsán, hogy feláll és továbblép?
Ilyen döntést nem könnyen és nem minden nap hoz az ember (legalább is én nem)
A „multi” managementet nem lehet takarék üzemmódban csinálni, különösen nem akkor, ha a cég folyamatos 365 nap/24 órás működésű. Ez sokat kivesz az emberből. Nem titkolom, egy ideje már foglalkoztatott a gondolat, változtatni kellene, jó lenne valami mást csinálni és önállóan hasznosítani tudásomat.
Egy kicsit alacsonyabb sebességre váltva, egy kicsit emberibb életet élni.
Nem vagyok ugrálós típus.
2010 tavaszán a körülmények (és persze a lehetőségek is), döntési helyzetbe kényszerítettek. A „nagy ugrás” –hoz alapvetően négy tényező befolyásolta
- Egyre nehezebben tudtam elfogadni (és az egyébként csodálatra méltóan támogató feleségemmel) és családommal szemben megengedi magamnak azt, hogy közös életünkben minden – még a szabadság is - az én munkámnak van alárendelve és mindenkinek ehhez kell igazodnia.
- A Tesco a közép európai disztribúció centralizált irányítását tervezte és már nem vágytam igazán arra a kihívásra, hogy a működési területem „Gdansktól és Békéscsabáig" tartson
- Lehetőségem nyílt arra, hogy saját vállalkozásként új és a számomra eddig ismeretlen e-kereskedelem területén mérethessem meg magam. Társaimmal létrehoztuk és elindítottuk a Lingomart internetes fordítói piacteret
- Végül, de nem utolsó sorban a Hammel&Hochreiter International Consulting (HH) vezetői megtiszteltek ajánlatukkal, portfóliójuk bővítésére logisztikusként csatlakozzak Interim Management csapatukhoz.
Ilyen megtisztelő ajánlatot sem kap minden nap az ember
Még igen jól emlékszem, az első beszélgetésünkön K.GY. azt mondta nekem:
Az Interim menedzserség = életforma.
Ahhoz, hogy Interim Managerként sikeres lehessek alapfeltétel:
- 15 év 2-3 lehetőleg multi cégnél eltöltött manageri gyakorlat,
- nyelvismeret,
- képesség az életforma váltásra (nem csak nekem a de családnak is)
Elmúlt két év... és mérleget vontam,hogyan is érzem magam a nagy ugrást követő földre érkezés után. Az most meglehetősen sztereotip válasz lenne, hogy, jól vagyok, minden remek és a családom is visszakapott
A valóság az, hogy így két éves koromra túlestem a fogzás időszakán és már csak ritkán sírok fel éjszaka ...
Mivel alapvetően a tények embere vagyok, nézzük meg, milyen eredményeket sikerült elérni ezalatt az idő alatt
- Sikerült a Tesco felső vezetése által is elismerten jó teljesítményű logisztikai operáció irányítását zökkenőmentesen átadni és pozitív összképpel elhagyni a céget.
- A család ugyan még nem kapott vissza teljesen, de mivel többségében magam döntöm el, hogy mikor és mit sokkal kisimultabb lett az életem
- Létrehoztuk az elektronikus fordítói piacteret és működik a Lingomart internetes fordító iroda. A piaci fogadtatása kedvező. (kipróbálhatod te is) www.lingomart.com
- 4. Befejeztem az első Interim projektemet és most úgy érzem:
Nem a HH csapata egészült ki „egy” logisztikussal, hanem „a logisztikus”-t egészítette ki a HH professzionális üzleti támogatással. Ezzel a háttértámogatással még akkor is biztosítható a gyors és hatékony probléma megoldás, ha az Interim Manager egyedül és nem csapatban dolgozik egy projekten.
Nem lenne reális a kép, ha a kudarcok, tanulságok nélkül:
- Életmód váltás területén a családunk vette, „a nem máról holnapra élünk , mi lesz , ha nem kerül a kártyára minden hónapban a fizetés” polémiáját.
- Ennél sokkal nagyobb, jelenleg is élő probléma a napi rendszeresség hiánya a projekt mentes időszakban. Miután nincs „munkahely / iroda, nincs meg a napi menetrendi kényszer, ami a családom szerint ahhoz vezetett hogy az egyébként rendezettnek mondható önszervezésem teljesen szétesett. A jelenségben az a veszélyes, hogy magam számára nem volt feltűnő, leginkább a családom, feleségem szembesült azzal, hogy az otthoni dolgok sosem fejeződtek be, készültek el,rakódtak vissza a helyükre. Hasonló cipőben botladozó ismerőseim (és feleségeik) szerint a megoldás lehet egy lakástól szeparált iroda fenntartása , vagy szigorú idő menedzsment alkalmazása, ami az kötött rendszerességre kényszeríti az embert.
Összefoglalva:
A „nagy ugrás” után a TOP MANAGEREK rendszerint elbizonytalanodnak nehezen találják meg új énjüket motivációikat önmagukat. Én ebben a kérdésben igen szerencsés vagyok ami nagy részben feleségem és családom támogatásának és a jó időpontban átgondoltan meghozott döntésemnek köszönhető.
(meg persze a csillagok szerencsés együttállásának, az asztrológiát preferálók szerint) Ma már biztos vagyok, jól döntöttem,az Interim Management életforma nekem bejön.
Mama, én most már Intejjjiiim vagyok?
Elődi András