Interim Menedzsment

Ez a blog az interim menedzsmentről szól. Arról a menedzsment eszközről, amit vállalatvezetőknek, tulajdonosoknak, HR vezetőknek és általában a vezetőknek érdemes és hasznos ismerni. A viszonylag könnyed, munka és ebéd közben is könnyen olvasható blog bejegyzések impulzusokat adhatnak nemcsak nekik, hanem gyakorló és leendő interim menedzsereknek.Szó lesz arról is, hogy mik ennek a piacnak az aktualitásai itthon és a nagyvilágban. Ugyanakkor tágabb értelemben az üzleti életről, szervezetekről, vállalatokról és döntéshozókról is mesél e blog írója, aki a menedzsment guruk gondolatait is becsempészi a sorok közé. A blogon elhelyezett írások az Interim Menedzser Akadémia Kft. szellemi tulajdona, azok bármilyen formában történő továbbközlése csak és kizárólag az Interim Menedzser Akadémia Kft. írásos engedélyével lehetséges!

Hirdetés

Címkék

2011 (1) akadémia (1) alázat (1) archetípus (1) arrogancia (1) athéné (1) barabási albert lászló (2) baracskai zoltán (1) bennragadás (1) bizalom (5) bizonytalanság (1) biztonság (1) bolha (3) career break (1) change management (1) charles handy (4) coach (4) családi (1) csíkszentmihályi mihály (1) daniel pink (1) díjazás (1) elefánt (3) életmód (1) elmélete (1) érettség (1) értelmes élet (1) érzelmek (1) érzelmi intelligencia (2) etika (4) etikus viselkedés (3) everest (1) felelősség (1) felelősségvállalás (1) flow (1) fukuyama (3) gladwell (1) goldenblog (3) goleman (1) gyakorlás (1) hálózatok (1) hammel&hochreiter (3) harvard business school (1) hatlépésnyi (1) heller ágnes (1) hiány menedzsment (1) hitelesség (1) interim (3) interim (1) interim menedzser (30) interim menedzser akadémia (7) interim menedzsment (20) interim menedzsment szolgáltató (3) interkulturális kommunikáció (1) iskola (1) jacques reijniers (3) karizmatikus (1) karizmatikus (1) karrier (4) képzés (6) kipróbálás (1) kiszámíthatóság (1) klein sándor (1) kompetencia (1) konferencia (2) korrupció (1) kotter (1) közösségtudatosság (1) közszféra (1) krízis (1) kultúra (1) like (1) lojalitás (1) luis urzúa (1) malcolm (1) mba (1) menedzser (1) menedzsment (1) menedzsment eszköz (1) mérő lászló (1) mestermunka (1) midlife crisis (1) milgram (1) monozukuri (1) mount (1) nagy (1) narratíva (2) nitin nohria (1) nyenrode (2) oktatás (1) önfoglalkoztató (1) önismeret (1) profi (1) projekt (1) racionalitás (1) rugalmasság (1) shakespeare (1) siker (1) sorscsapás (1) steve jobs (1) storytelling (1) stratégia (1) supply chain (1) szakdolgozat (1) szerencse (1) szolgáltatás (1) tanulás (1) tanulságok (1) társadalmi szerepvállalás (1) társadalmi tőke (2) távolság (1) tímea (1) történetmesélés (1) történetmondás (1) túlképzett (1) újrakezdés (1) üzleti egyetem (1) üzleti etika (1) üzleti iskola (3) választás (1) vállalkozás (1) vállalkozások (1) válság (1) válságmenedzsment (1) válság menedzsment (1) változás menedzsment (1) vekerdy tamás (1) velencei jolán (1) vezető (1) villanások (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • ___A___: Nagyon tetszik az írás, lehet látni hogy nemcsak öt elsütött mondat, hanem mindegyik mögött mély t... (2012.04.24. 16:15) Vállalati válságkezelési mítoszok
  • Zöldkör: Szia! Megoldódott ez a like-kérdés? Vadászom a válaszokat, de az én blogomat is érinti... Köszi!... (2011.12.20. 09:44) Eltűnt like-ok nyomában...
  • Magyari Éva: Kedves Blablax! Köszönöm a pozitív visszajelzést! Hát igen, nekem nagyon szívügyem az érzelmi inte... (2011.03.18. 09:34) Betegít a becsengetés
  • Lári: Az egyik kedves barátom így vigazstalt, amikor megszűnt a munkaköröm, hogy "semmi baj, csak kinyíl... (2011.02.17. 11:28) Újrakezdés
  • Birinéni: Bár ezeknek a fogalmaknak a pontos definícióját (már ha van olyan, és kizárólagosan érvényes nekik... (2010.08.30. 00:12) Biztonságos?

Mi leszel fiam ha nagy leszel?

2012.04.14. 04:00 Elődi András

Intejjjiiim leszek Mama!

Hozzászólás Kristóf Györgyi „A pro aktivitás  : a titkos fegyver „  és a
„Hogyan születik az interim menedzser?” című cikkéhez (megjelent :HR portál 2012 04 02)
http://www.hrportal.hu/hr/hogyan-szuletik-a-proaktiv-interim-menedzser-20120402.html
(avagy: egy 55 éves  újszülött gondolattódulásai életmódválása kapcsán)

Elmúlt két év azóta, hogy a Hammel&Hochreiter (HH) International Consulting hoz csatlakoztam... Az a hír járta a szakmában, hogy „nem kispályán” játszottam, hiszen az elmúlt 22 évet – legalábbis - országos méretű disztribúciós hálózatok megszervezésével és irányításával töltöttem és  az ország legnagyobb kereskedelmi logisztikai operációjának irányítását akkor hagytam ott amikor annak kulcsmutatóit referenciaként nemzetközi benchmarkok kialakításához is figyelembe vették.

Mi alapján és miért dönt valaki a karriere csúcsán, hogy feláll és továbblép?
Ilyen döntést nem könnyen és nem minden nap hoz az ember (legalább is én nem)
A „multi” managementet nem lehet takarék üzemmódban csinálni, különösen nem akkor, ha a cég folyamatos 365 nap/24 órás működésű. Ez sokat kivesz az emberből. Nem titkolom, egy ideje már foglalkoztatott a gondolat, változtatni kellene, jó lenne valami mást csinálni és önállóan hasznosítani tudásomat.
Egy kicsit alacsonyabb sebességre váltva, egy kicsit emberibb életet élni.
Nem vagyok ugrálós típus.
 


2010 tavaszán a körülmények (és persze a lehetőségek is), döntési helyzetbe kényszerítettek. A „nagy ugrás” –hoz alapvetően négy tényező befolyásolta

  1. Egyre nehezebben tudtam elfogadni (és az egyébként csodálatra méltóan támogató feleségemmel) és családommal szemben megengedi magamnak azt, hogy közös életünkben minden – még a szabadság is - az én munkámnak van alárendelve és mindenkinek ehhez kell igazodnia.
     
  2. A Tesco a közép európai disztribúció centralizált irányítását tervezte és már nem vágytam igazán arra a kihívásra, hogy a működési területem „Gdansktól és Békéscsabáig" tartson
     
  3. Lehetőségem nyílt arra, hogy saját vállalkozásként új és a számomra eddig ismeretlen e-kereskedelem területén mérethessem meg magam. Társaimmal létrehoztuk és elindítottuk a Lingomart internetes fordítói piacteret
     
  4. Végül, de nem utolsó sorban a Hammel&Hochreiter International Consulting (HH) vezetői megtiszteltek ajánlatukkal, portfóliójuk bővítésére logisztikusként csatlakozzak Interim Management csapatukhoz.

Ilyen megtisztelő ajánlatot sem kap minden nap az ember
Még igen jól emlékszem, az első beszélgetésünkön K.GY. azt mondta nekem:

Az Interim menedzserség = életforma.

Ahhoz, hogy Interim Managerként sikeres lehessek  alapfeltétel:

  • 15 év 2-3 lehetőleg multi cégnél eltöltött manageri gyakorlat,
  • nyelvismeret,
  • képesség az életforma váltásra (nem csak nekem a de családnak is)


Elmúlt két év... és mérleget vontam,hogyan is érzem magam a nagy ugrást követő földre érkezés után. Az most meglehetősen sztereotip válasz lenne, hogy, jól vagyok, minden remek és a családom is visszakapott

A  valóság az, hogy így két éves koromra túlestem a  fogzás időszakán és már csak ritkán sírok fel éjszaka ...

Mivel alapvetően a tények embere vagyok, nézzük meg, milyen eredményeket sikerült elérni ezalatt az idő alatt

  1. Sikerült a Tesco felső vezetése által is elismerten jó teljesítményű logisztikai operáció irányítását zökkenőmentesen átadni és pozitív összképpel elhagyni a céget.
  2. A család ugyan még nem kapott vissza teljesen, de mivel többségében magam döntöm el, hogy mikor és mit sokkal kisimultabb lett az életem
  3. Létrehoztuk az elektronikus fordítói piacteret és működik a Lingomart internetes fordító iroda. A piaci fogadtatása kedvező. (kipróbálhatod te is) www.lingomart.com
  4. 4. Befejeztem az első Interim projektemet és most úgy érzem:
    Nem a HH csapata egészült ki „egy” logisztikussal, hanem „a logisztikus”-t egészítette ki a HH professzionális üzleti támogatással. Ezzel a háttértámogatással még akkor is biztosítható a gyors és hatékony probléma megoldás, ha az Interim Manager egyedül és nem csapatban dolgozik egy projekten.

Nem lenne reális a kép, ha a kudarcok, tanulságok nélkül:
 

  1. Életmód váltás területén a  családunk vette, „a nem máról holnapra élünk , mi lesz , ha nem kerül a kártyára minden hónapban a fizetés” polémiáját.
     
  2. Ennél sokkal nagyobb, jelenleg is élő probléma a napi rendszeresség hiánya a projekt mentes időszakban. Miután nincs „munkahely / iroda, nincs meg a napi menetrendi kényszer, ami a családom szerint ahhoz vezetett hogy az egyébként rendezettnek mondható önszervezésem teljesen szétesett. A jelenségben az a veszélyes, hogy magam számára nem volt feltűnő, leginkább a családom, feleségem szembesült azzal, hogy az otthoni dolgok sosem fejeződtek be, készültek el,rakódtak vissza a helyükre. Hasonló cipőben botladozó ismerőseim (és feleségeik) szerint a megoldás lehet  egy lakástól szeparált iroda fenntartása , vagy szigorú idő menedzsment alkalmazása, ami az kötött rendszerességre kényszeríti az embert.

Összefoglalva:

A „nagy ugrás” után a TOP MANAGEREK rendszerint elbizonytalanodnak nehezen találják meg új énjüket motivációikat önmagukat. Én ebben a kérdésben igen szerencsés vagyok ami nagy részben feleségem és családom támogatásának és a jó időpontban átgondoltan meghozott döntésemnek köszönhető.
(meg persze a csillagok szerencsés együttállásának, az asztrológiát preferálók szerint) Ma már biztos vagyok, jól döntöttem,az Interim Management életforma nekem bejön.


Mama, én most már Intejjjiiim vagyok?

Elődi András

Szólj hozzá!

Címkék: interim menedzsment hammel&hochreiter

A bejegyzés trackback címe:

https://interim.blog.hu/api/trackback/id/tr204458105

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása