Interim Menedzsment

Ez a blog az interim menedzsmentről szól. Arról a menedzsment eszközről, amit vállalatvezetőknek, tulajdonosoknak, HR vezetőknek és általában a vezetőknek érdemes és hasznos ismerni. A viszonylag könnyed, munka és ebéd közben is könnyen olvasható blog bejegyzések impulzusokat adhatnak nemcsak nekik, hanem gyakorló és leendő interim menedzsereknek.Szó lesz arról is, hogy mik ennek a piacnak az aktualitásai itthon és a nagyvilágban. Ugyanakkor tágabb értelemben az üzleti életről, szervezetekről, vállalatokról és döntéshozókról is mesél e blog írója, aki a menedzsment guruk gondolatait is becsempészi a sorok közé. A blogon elhelyezett írások az Interim Menedzser Akadémia Kft. szellemi tulajdona, azok bármilyen formában történő továbbközlése csak és kizárólag az Interim Menedzser Akadémia Kft. írásos engedélyével lehetséges!

Hirdetés

Címkék

2011 (1) akadémia (1) alázat (1) archetípus (1) arrogancia (1) athéné (1) barabási albert lászló (2) baracskai zoltán (1) bennragadás (1) bizalom (5) bizonytalanság (1) biztonság (1) bolha (3) career break (1) change management (1) charles handy (4) coach (4) családi (1) csíkszentmihályi mihály (1) daniel pink (1) díjazás (1) elefánt (3) életmód (1) elmélete (1) érettség (1) értelmes élet (1) érzelmek (1) érzelmi intelligencia (2) etika (4) etikus viselkedés (3) everest (1) felelősség (1) felelősségvállalás (1) flow (1) fukuyama (3) gladwell (1) goldenblog (3) goleman (1) gyakorlás (1) hálózatok (1) hammel&hochreiter (3) harvard business school (1) hatlépésnyi (1) heller ágnes (1) hiány menedzsment (1) hitelesség (1) interim (3) interim (1) interim menedzser (30) interim menedzser akadémia (7) interim menedzsment (20) interim menedzsment szolgáltató (3) interkulturális kommunikáció (1) iskola (1) jacques reijniers (3) karizmatikus (1) karizmatikus (1) karrier (4) képzés (6) kipróbálás (1) kiszámíthatóság (1) klein sándor (1) kompetencia (1) konferencia (2) korrupció (1) kotter (1) közösségtudatosság (1) közszféra (1) krízis (1) kultúra (1) like (1) lojalitás (1) luis urzúa (1) malcolm (1) mba (1) menedzser (1) menedzsment (1) menedzsment eszköz (1) mérő lászló (1) mestermunka (1) midlife crisis (1) milgram (1) monozukuri (1) mount (1) nagy (1) narratíva (2) nitin nohria (1) nyenrode (2) oktatás (1) önfoglalkoztató (1) önismeret (1) profi (1) projekt (1) racionalitás (1) rugalmasság (1) shakespeare (1) siker (1) sorscsapás (1) steve jobs (1) storytelling (1) stratégia (1) supply chain (1) szakdolgozat (1) szerencse (1) szolgáltatás (1) tanulás (1) tanulságok (1) társadalmi szerepvállalás (1) társadalmi tőke (2) távolság (1) tímea (1) történetmesélés (1) történetmondás (1) túlképzett (1) újrakezdés (1) üzleti egyetem (1) üzleti etika (1) üzleti iskola (3) választás (1) vállalkozás (1) vállalkozások (1) válság (1) válságmenedzsment (1) válság menedzsment (1) változás menedzsment (1) vekerdy tamás (1) velencei jolán (1) vezető (1) villanások (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • ___A___: Nagyon tetszik az írás, lehet látni hogy nemcsak öt elsütött mondat, hanem mindegyik mögött mély t... (2012.04.24. 16:15) Vállalati válságkezelési mítoszok
  • Zöldkör: Szia! Megoldódott ez a like-kérdés? Vadászom a válaszokat, de az én blogomat is érinti... Köszi!... (2011.12.20. 09:44) Eltűnt like-ok nyomában...
  • Magyari Éva: Kedves Blablax! Köszönöm a pozitív visszajelzést! Hát igen, nekem nagyon szívügyem az érzelmi inte... (2011.03.18. 09:34) Betegít a becsengetés
  • Lári: Az egyik kedves barátom így vigazstalt, amikor megszűnt a munkaköröm, hogy "semmi baj, csak kinyíl... (2011.02.17. 11:28) Újrakezdés
  • Birinéni: Bár ezeknek a fogalmaknak a pontos definícióját (már ha van olyan, és kizárólagosan érvényes nekik... (2010.08.30. 00:12) Biztonságos?

Betegít a becsengetés

2010.09.01. 22:51 Magyari Éva

Nem terveztem, hogy az iskolakezdés kapcsán a hazai oktatásról írjak, de ma reggel Vekerdy Tamással készült interjút olvasván, nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy mégis megtegyem. Vekerdy Tamás tézise, miszerint az iskola betegít, régóta ismert: könyv, cikkek és  interjúk szólnak róla. Az állítás provokatívnak tűnik. A magam részéről azonban régóta egyetértek vele.

 

 

 

Sokan tudják, tudjuk, komoly gondok vannak oktatási rendszerünkkel. A rendszerváltás óta  toldozáson-foltozáson kívül más nem történt. Pedig ez nem segít. Újjá kell építeni az egészet. Dehát ez fájdalmas és nehéz feladat. Nem véletlenül találta fontosnak az előző köztársasági elnök úr, hogy foglalkozzon az oktatás helyzetével. Az általa életre hívott Bölcsek Tanácsa készítette a Szárny és Teher című tanulmánykötetet, melyet 2010 januárjában mutattak be. A független szakértőkből álló testület a köztársasági elnök kérésére az oktatás fejlesztésével és a korrupció visszaszorításával kapcsolatban dolgozott ki javaslatokat. Nincs illúzióm azt illetően, hogy hány iskolában vitatta meg a tantestület a tanulmányban foglaltakat, nem beszélve a döntéshozókról…

 

Ugyanakkor úgy tűnik, ami jó volt régen, annak a nagy részét sikerült tönkretenni az elmúlt 20 évben. Például amikor a 80-as évek végén első diplomámat szereztem, a vizsgáink 95%-a szóbeli, és mindössze 5%-a volt írásbeli. Természetes volt, hogy magabiztosan kiálljunk (legalábbis törekedtünk ennek a látszatára) egy tanár elé, szabatosan fogalmazzunk, érveljünk, összeszedjük egy témakörrel kapcsolatban a gondolatainkat. Aztán mikor néhány éve a Közgazdasági Egyetem mesterképzésén vettem részt, megrökönyödve vettem észre, hogy szinte mindenből írásban kell vizsgázni: a négy szemeszter alatt egyetlenegy tárgyból kellett szóbeli vizsgát tennünk. Ahogy látom, hallom, manapság ez a tipikus. Tömeggyártás folyik. Szomorú…

 

A gondok persze az általános iskola alsó tagozatán kezdődnek. Az a rohanás, siettetési őrület, amit a legtöbb általános iskola produkál, katasztrófális hatással van a gyerekekre, folyamatos munkát adva a gyerekpszichológusoknak. Arról már nem is beszélve, hogy mindent sokkal hamarabb kell a gyerkőcöknek megtanulniuk, teljes mértékben ignorálva élettani sajátosságaikat és szükségleteiket. Miért kell például másodikban olyan nyelvtani szabályokat tudni, amiket korábban ötödik évolyamban tanítottak? Mikor először szembesültem azzal, hogy a bennfoglalás és az osztás két művelet – csak néztem, mint kacsa a nokedlire. Én még úgy tanultam, hogy ezek szinonimák. Szóval nagy meglepetések érik a szülőket, amikor csemetéjük elkezd iskolába járni. Ugyanakkor néhány tankönyvíró mintha nem vette volna észre, hogy 21. században élünk. Lapozgatom ugyanis a harmadikos fogalmazásfüzetet, és nem akarok hinni a szememnek. Feladat: írjál táviratot nagymamádnak, töltsd ki a nyomtatványt stb. Következő oldalon: írjál képeslapot. A Facebook, Twitter, közösségi média, internet, e-mail világában? Könyörgöm…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De ami nekem legjobban fáj, az az, hogy a magyar oktatási rendszer nem kíváncsi az érzelmi intelligenciára (sem). Ezt állítja Vekerdy Tamás és ezt tapasztalom én is nap, mint nap. Épp ezért az iskolai teljesítmény és beválás nem korrelál az életben való beválással. Kiderült, hogy amit az iskolában szavakban megtanulunk és tudunk, az maximálisan 20 százalékban befolyásolja az életben való boldogulásunkat. Egyéb feltételek teljesülése esetén nem attól lesz jó vezető (interim, vagy alkalmazott) valaki, hogy tudja, mikor volt a catalaunumi csata (súgok: 451-ben), hanem attól, hogy mennyire tudja beleélni magát a másik ember helyzetébe, mennyire empatikus, mennyire rugalmas a különböző álláspontok mérlegelésében és a saját álláspontjainak szükséges változtatásában stb. Mindezeket a vezető érzelmi intelligenciája fogja eldönteni (amiről még sok blogbejegyzés fog szólni). 

2 komment

Címkék: érzelmi intelligencia vekerdy tamás

A bejegyzés trackback címe:

https://interim.blog.hu/api/trackback/id/tr672265725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blablax 2011.03.14. 11:07:39

Szia Eva,

nagyon nagyon nagyon koszonom, hogy vegre valaki leirta ezt.
En egyre emelkedo vezetokent es most tanacsadokent egyre inkabb szembesulok az EQ fontossagaval es azzal, hogy mennyire elhanyagoljak/elhanyagoltak ezt Magyarorszagon az oktatasban.
Szilard meggyozodesem (10 eve kulfoldon lakva ahol ez fontosabb), hogy a magyar tarsadalom lelkiallapota, az egymashoz valo hozzaallas, a folyamatos sizdas, oldokles, konyokles, masik kihasznalasa a maganeletben es a munkahelyen is az EQ hianybol es a gyerekkori trening teljes hianya miatt van.

Szoval remelem sokan fogjak olvasni a cikkedet, es nem tudom hogyan lehetne ezt jobban terjeszteni de jo lenne.
Ha erdekel, beszelhetnenk rola, en egy olyan cegnel dolgozom ami oriasi hatassal van a gyerekek fejlodesere es nyitott uj otletekre, hatha tudunk vmi erdekeset alkotni....
keress meg.

Magyari Éva 2011.03.18. 09:34:45

Kedves Blablax! Köszönöm a pozitív visszajelzést! Hát igen, nekem nagyon szívügyem az érzelmi intelligencia kérdése, az iskolában és a vezetőknél egyaránt. Persze a kettő nagyon összefügg. Szívesen gondolkodom róla, és leginkább tenni szeretnék az ügyben. Elérhetőségeim:www.evinet.hu.