Interim Menedzsment

Ez a blog az interim menedzsmentről szól. Arról a menedzsment eszközről, amit vállalatvezetőknek, tulajdonosoknak, HR vezetőknek és általában a vezetőknek érdemes és hasznos ismerni. A viszonylag könnyed, munka és ebéd közben is könnyen olvasható blog bejegyzések impulzusokat adhatnak nemcsak nekik, hanem gyakorló és leendő interim menedzsereknek.Szó lesz arról is, hogy mik ennek a piacnak az aktualitásai itthon és a nagyvilágban. Ugyanakkor tágabb értelemben az üzleti életről, szervezetekről, vállalatokról és döntéshozókról is mesél e blog írója, aki a menedzsment guruk gondolatait is becsempészi a sorok közé. A blogon elhelyezett írások az Interim Menedzser Akadémia Kft. szellemi tulajdona, azok bármilyen formában történő továbbközlése csak és kizárólag az Interim Menedzser Akadémia Kft. írásos engedélyével lehetséges!

Hirdetés

Címkék

2011 (1) akadémia (1) alázat (1) archetípus (1) arrogancia (1) athéné (1) barabási albert lászló (2) baracskai zoltán (1) bennragadás (1) bizalom (5) bizonytalanság (1) biztonság (1) bolha (3) career break (1) change management (1) charles handy (4) coach (4) családi (1) csíkszentmihályi mihály (1) daniel pink (1) díjazás (1) elefánt (3) életmód (1) elmélete (1) érettség (1) értelmes élet (1) érzelmek (1) érzelmi intelligencia (2) etika (4) etikus viselkedés (3) everest (1) felelősség (1) felelősségvállalás (1) flow (1) fukuyama (3) gladwell (1) goldenblog (3) goleman (1) gyakorlás (1) hálózatok (1) hammel&hochreiter (3) harvard business school (1) hatlépésnyi (1) heller ágnes (1) hiány menedzsment (1) hitelesség (1) interim (3) interim (1) interim menedzser (30) interim menedzser akadémia (7) interim menedzsment (20) interim menedzsment szolgáltató (3) interkulturális kommunikáció (1) iskola (1) jacques reijniers (3) karizmatikus (1) karizmatikus (1) karrier (4) képzés (6) kipróbálás (1) kiszámíthatóság (1) klein sándor (1) kompetencia (1) konferencia (2) korrupció (1) kotter (1) közösségtudatosság (1) közszféra (1) krízis (1) kultúra (1) like (1) lojalitás (1) luis urzúa (1) malcolm (1) mba (1) menedzser (1) menedzsment (1) menedzsment eszköz (1) mérő lászló (1) mestermunka (1) midlife crisis (1) milgram (1) monozukuri (1) mount (1) nagy (1) narratíva (2) nitin nohria (1) nyenrode (2) oktatás (1) önfoglalkoztató (1) önismeret (1) profi (1) projekt (1) racionalitás (1) rugalmasság (1) shakespeare (1) siker (1) sorscsapás (1) steve jobs (1) storytelling (1) stratégia (1) supply chain (1) szakdolgozat (1) szerencse (1) szolgáltatás (1) tanulás (1) tanulságok (1) társadalmi szerepvállalás (1) társadalmi tőke (2) távolság (1) tímea (1) történetmesélés (1) történetmondás (1) túlképzett (1) újrakezdés (1) üzleti egyetem (1) üzleti etika (1) üzleti iskola (3) választás (1) vállalkozás (1) vállalkozások (1) válság (1) válságmenedzsment (1) válság menedzsment (1) változás menedzsment (1) vekerdy tamás (1) velencei jolán (1) vezető (1) villanások (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • ___A___: Nagyon tetszik az írás, lehet látni hogy nemcsak öt elsütött mondat, hanem mindegyik mögött mély t... (2012.04.24. 16:15) Vállalati válságkezelési mítoszok
  • Zöldkör: Szia! Megoldódott ez a like-kérdés? Vadászom a válaszokat, de az én blogomat is érinti... Köszi!... (2011.12.20. 09:44) Eltűnt like-ok nyomában...
  • Magyari Éva: Kedves Blablax! Köszönöm a pozitív visszajelzést! Hát igen, nekem nagyon szívügyem az érzelmi inte... (2011.03.18. 09:34) Betegít a becsengetés
  • Lári: Az egyik kedves barátom így vigazstalt, amikor megszűnt a munkaköröm, hogy "semmi baj, csak kinyíl... (2011.02.17. 11:28) Újrakezdés
  • Birinéni: Bár ezeknek a fogalmaknak a pontos definícióját (már ha van olyan, és kizárólagosan érvényes nekik... (2010.08.30. 00:12) Biztonságos?

Interim menedzser a kultúrák között

2011.04.05. 14:21 Magyari Éva

A 90-es évek elején – amikor a multik nagy ütemben kezdtek teret hódítani nálunk is – egy amerikai tulajdonú multinacionális FMCG céghez cseh születésű ír értékesítési igazgató vett fel, a vezérigazgató amerikai volt, a menedzsmentben pedig mindösszesen egy magyar vezető kapott helyet. Később ugyanennél a cégnél belga, majd később iráni vezérigazgatónak jelentettem, és a menedzsmentben kollégáim között volt francia, angol, norvég, osztrák és német születésű amerikai is. Így utólag visszatekintve izgalmas és tanulságos volt ez a kulturális kavalkád. Sokan megéltük annak idején ezt a helyzetet.

Multinacionális cégeknél dolgozva az ember nagy leckét kap a kultúrákból. Egyrészt be kell illeszkedni annak a bizonyos cégnek a kultúrájába, másrészt pedig a konkrét menedzsment nemzeti összetétele tovább árnyalja a „kulturális képet”. Vannak olyan vezetők, menedzserek, akik például világ életükben német cégeknél dolgoztak. Ott szocializálódva ők könnyedén „közlekednek” a német vállalati kultúrákban, de nem könnyű „megugraniuk” a váltást egy teljesen más, például ukrán kultúrába.

Az interim menedzserek esetében eleve elvárás, hogy ismerjenek több kultúrát. Gyorsan és hatékonyan kell beilleszkedniük egy számukra új vállalati kultúrába, ahol sokszor különböző nemzetiségű emberekkel kell dolgozniuk, kommunikálniuk. És ez igaz az ügyfelet képviselő döntéshozóra is. Ehhez nagy segítséget jelent, ha az interim menedzser tisztában van az interkulturális kommunikáció fogalmával és által nyújtott lehetőségekkel.

A kultúraközi kommunikáció vagy interkulturális kommunikáció azt tekinti, hogy más típusú emberek eltérő kulturális háttérrel hogyan próbálnak érintkezni egymással. A célja, hogy megkönnyítse és irányelvekkel segítse az országok és régiók kultúrái közti megértést. Egy vállalaton belül ugyanez a célja: a megértés, a meggyőzés és az együttműködés elősegítése.

Sokszor egy-egy nép, és annak kultúrája kapcsán sztereotípiákban gondolkodunk:

  • A EuroBusiness szerint az angolok társasági lények, rugalmasak és felkészületlenek.
  • A The Economist szerint a franciák udvariatlanok, soviniszták, sőt kapzsik, míg az International Management szerint barátságosak, humorosak és csipkelődők.
  • Szintén az International Management szerint a spanyolok teátrálisan viselkednek, irigyek és lusták.

A sztereotípiák nemcsak a nemzetekre vonatkozhat, hanem általa az adott nyelvre is. Az alábbi mondást V. Károly német császárnak és spanyol királynak tulajdonítják „Angolul beszélek a kereskedõkkel, olaszul a hölgyekkel, franciául a férfiakkal, spanyolul Istennel és németül a lovammal.” 

A kultúraközi kommunikáció alapvető elméletei a kulturális különbségek tanulmányozásán alapulnak és főként a menedzsment- és marketingszférában használják ezeket. Az interkulturális kommunikációban nincsenek fix iránytűk, hiába van sok nagyszerű könyv a témában. Általános technikát érdemes elsajátítani, ami – és ez a jó hír – tanulható.

Szólj hozzá!

Címkék: kultúra interkulturális kommunikáció

A bejegyzés trackback címe:

https://interim.blog.hu/api/trackback/id/tr792801780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.