Henry Mintzberg arról ír a Harvard Business Review decemberi számában, hogy „Alakítsuk közösségekké a vállalatokat!”. Mintzberg úgy véli, a jelenlegi gazdasági válság hátterében egy jelentősebb válság húzódik meg: túl sok vállalatból és szervezetből veszett ki a közösségtudat. Véleménye szerint a közösség azt jelenti, hogy törődünk a munkánkkal, a kollégáinkkal és a világban beöltött helyünkkel. A közösséget néha könnyebb megőrizni a nonprofit szektorban – a civil szervezeteknél, nonprofit vállalkozásoknál és szövetkezeteknél. Mintzberg új szót is kreál erre: communityship azaz közösségtudatosság.
A közösségtudatosság fontos terepe lehet az interim menedzserek életében az interim menedzsment – szolgáltatóhoz való tartozás. A szolgáltató biztosítani tudja az interim menedzserek számára a szakmai diskurzusok, eszmecserék színterét, megteremtve a szakmai fejlődés egyik fontos forrását. Úgy képzelem, igazi műhelymunka kialakulására van mód, melyben a szolgáltató aktív szerepet kell, hogy játsszon. Létrejöhet a szolgáltató „ernyője” alatt az a de facto szövetség, mely előre viszi az interim menedzser egyén fejlődését és egyúttal az egész szakma fejlődését is